Centrum jeugd & gezin

Ouders, kinderen en jongeren kunnen bij het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) terecht met alle soorten vragen over opvoeden en opgroeien. Vanuit een team van verschillende professionals (GGD en Kwadraad) bieden zij informatie, advies, steun, begeleiding en coördinatie van zorg. Ook grootouders, professionele opvoeders en anderen die met kinderen en/of hun ouders werken zijn welkom met hun vragen of zorgen. Het is goed om te weten dat je er niet alleen voor staat.

Het CJG en het Voortgezet Onderwijs

De medewerkers van het CJG werken op verschillende manieren samen met de school. Op vaste momenten volgen ze de groei en ontwikkeling van de jongeren. Jongeren in de 2e klas worden hiervoor standaard uitgenodigd. Daarnaast geven ze adviezen over een gezond schoolleven, zoals omgaan met elkaar, voorkomen van pesten, genotmiddelen en seksualiteit.

Wanneer er vragen of zorgen zijn over de gezondheid, het opgroeien of opvoeden van uw kind bieden ze graag ondersteuning. U kunt bij de CJG-medewerkers die aan de school verbonden zijn terecht. Bijvoorbeeld voor een advies, gesprekken voor u en/of uw kind, deelnemen aan een cursus of het organiseren van een ouderavond over een thema dat leeft. Samen met u en de school bekijken ze wat nodig is.

Op school is er overleg van een zorgteam, waar de CJG-medewerkers aan deelnemen.

Voor meer informatie over Centrum Jeugd en Gezin zie: http://www.cjgwassenaar.nl