Wereldschool

Tijdens de Klimaatchallenge zochten brugklasleerlingen naar creatieve oplossingen voor het watertekort.

Tegen onze leerlingen zeggen wij: Het Rijnlands is er voor jou! Ons doel is het om zo goed mogelijk onderwijs te geven in een voor onze leerlingen aantrekkelijke vorm. De sleutelwoorden voor het team van het Rijnlands Lyceum Wassenaar zijn actief, betrokken en uitdagend.

Internationaal

Zowel op school als daarbuiten komen de leerlingen op het Rijnlands in aanraking met andere culturen en talen. Veel docenten hebben bijvoorbeeld een internationale achtergrond en met projecten als het Modern European Parliament, Model United Nations,  de TTO theme day, World Childrens Day en diverse andere activiteiten worden leerlingen zich bewust van andere culturen.

HAVO 5 in debat tijdens MEP

Ook werken de docenten en leerlingen van de havo- en vwo-afdeling samen in de werkgroep RLW UNITED SCHOOL. In deze werkgroep is aandacht voor inclusiviteit op alle mogelijke gebieden.

In de decembermaand zamelen de brugklasleerlingen tijdens hun kerstvoorstelling geld in voor het goede doel, dit is sinds jaar en dag Local Heroes. Deze organisatie werkt met lokale helden, die succesvol zijn op het gebied van sport en iets terug willen doen voor hun land van herkomst.

Ook voor onze Wassenaarse gemeenschap zijn de leerlingen in december actief. Zo wordt de Sint ieder jaar een handje geholpen door de leerlingen van het Rijnlands.

In de mentorles worden gedichtjes geschreven en de leerlingen zorgen voor inpakspullen en chocoladeletters.Vervolgens gaan de leerlingen langs bij de ouderen in Wassenaar om om hun pakjes persoonlijk te brengen naar de bewoners van het Sophiekehuis en Huize Willibrord.

REIZEN

In de vierde klas zijn de studiereizen gekoppeld aan de profielkeuze en gaat 4VWO naar Keulen of Normandië, 4 gymnasium naar Rome en 4 HAVO naar Berlijn.

Ook vinden in de vierde klas onze exchanges met Zuid-Afrika, Australië en Engeland plaats en ontvangen we leerlingen in Wassenaar en gaat een aantal van onze leerlingen op exchange.

In de vijfde klas gaan de leerlingen met Chinees in hun pakket op exchange naar onze partnerschool in Xiamen en ieder jaar bezoeken de Chinezen onze school. Tijdens COVID heeft deze exchange zelfs digitaal plaatsgevonden.