Gouden Schaal 2019 voor gezonde schoolkantine

RLW verdient ook in 2019 de Gouden Schoolkantine Schaal

Het Voedingscentrum schreef o.m. in haar commentaar:  “Jullie kantine presenteert gezondere producten aantrekkelijk en opvallend. De makkelijke keuze is nu vooral gezond, en lekker natuurlijk. In jullie kantine is de meerderheid van het aanbod gezond. Deze aanpak helpt leerlingen betere keuzes te maken.”

Natuurlijk wil ook het Rijnlands Lyceum Wassenaar dat leerlingen gezond leven. Daarom vinden we het belangrijk dat zij op school gezond kunnen eten en drinken. Het aanbod in de kantine is daarop aangepast. Er zijn gezonde broodjes te koop, groente en fruit. En altijd staat er een kan met water (met fruit er in) op de balie.

De RLW-kantine voldoet aan de richtlijnen van het Voedingscentrum en aan de Richtlijnen Gezondere Kantines.

Ieder jaar brengen wij (Catermaat) het aanbod in de kantine in kaart met de Kantinescan en rapporteren we de uitkomst aan de directie van school.

Sjaak en Nick Ham

Catermaat Noord- en Zuid-Holland