Maak kennis met het Rijnlands!

Wat leuk dat je meer wilt weten over het Rijnlands Lyceum Wassenaar. Wij zijn een middelbare school voor havo, atheneum en gymnasium. Ben je op zoek naar een beetje extra uitdaging? Dan kun je bij ons ook kiezen voor tweetalig onderwijs (TTO)!

Het kiezen van jouw middelbare school is iets dat tijd kost en doe je natuurlijk niet zomaar. Je moet er goed over nadenken, informatie opzoeken en ook kijken waar jij je het meest thuis voelt.  Hier vinden je ouders en jij alle informatie over de brugklas op het Rijnlands!

Om een goede indruk van onze school te krijgen hebben we de volgende activiteiten georganiseerd:

• Open Dag (20 januari 2024, individuele programma’s vanaf  9.00 uur)
  • Open Avond voor ouders. (11 januari 2024, aanvang 19.30 uur)
  • TTO Afternoon (31 januari 2024)
  • TTO informatie-avond voor ouders op woensdag 7 februari 2024 (19.30 – 21.00 uur)
  • INFO Middag (13 maart vanaf 14.00 uur)

Ben je nieuw op het Rijnlands?

Ons schoolgebouw voelt prettig, ruim en licht en bevindt zich op een prachtige groene plek, die zowel met de fiets als ook met de bus gemakkelijk bereikbaar is.

Op het Rijnlands zitten leerlingen uit Wassenaar, Voorschoten, Leidschendam, Voorburg, Den Haag en de regio Leiden. Je zult eigenlijk altijd al wel iemand kennen wanneer je hier in de brugklas komt.

Voor de vakantie heeft het Rijnlands al een gesprek gehad met jouw meester of juf van groep 8 en hebben we al een beetje een beeld van jou kunnen krijgen. Ook maak je voor de zomervakantie al kennis met je nieuwe klas!

Wanneer het brugklasjaar begint is er een leuk kennismakingsprogramma, zodat je je klasgenoten beter kunt leren kennen. De mentoren organiseren samen met de peters en meters, allerlei activiteiten voor de brugklasleerlingen.  Peters en meters zijn leerlingen uit de bovenbouw. Op deze manier ga je je snel thuis voelen op het Rijnlands.

Activiteiten gedurende het brugklas jaar zijn:

• Sportdag
  • Survivaldag
  • Brugklasfeest
  • Mentoruitjes
  • Dauwtrappen
  • Brugklas projectweek

Het Rijnlands biedt meer

Op het Rijnlands kom je niet alleen naar school voor je lessen, maar ook vanwege de vele extra’s die de school biedt!

• Chinees: Confucius Classroom
  • Engels: International Baccalaureate
  • Duits: Deutsches Sprachdiplom
  • Frans: Diplôme en langue Française
  • Latijn en Grieks op het gymnasium

• Muziek en theater in de brugklas en de tweede
  • Kunstklas in samenwerking met Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten
  • Musical
  • Open Podium

• Natuurkunde, biologie, wiskunde en ICT in de brugklas
  • Robotica
  • Wiskunde D en NLT als extra keuze in de bovenbouw

Het Rijnlands is internationaler

Bijzonder is ook onze afdeling tweetalig onderwijs op het atheneum en gymnasium. Leerlingen maken zich in korte tijd de Engels taal eigen. De TTO-afdeling werkt met native speakers en biedt de mogelijkheid om IB Engels te doen. De afdeling werkt samen met scholen over de hele wereld.

• Engelstalig toneel in alle tweede en vierde  klassen
  • Model United Nations
  • Public Speaking
  • Reizen naar Oxford en Cambridge
  • Exchanges naar Zuid-Afrika, Australië en Engeland

Leuk wanneer je ons nu al vast volgt op Instagram!

Haal je Rijnlandstas op de Open Dag!