Gymnasium workshops

Kies voor het gymnasium van NU, kies voor het Rijnlands!

De workshops voor schooljaar 2024-2025 zijn afgerond. Voor vragen over het gymnasium kun je terecht bij mevrouw Van Rijn of mevrouw Bemelmans. m.vanrijn@rijnlandslyceum-rlw.nl of p.bemelmans@rijnlandslyceum-rlw.nl.

Voor de leerlingen die geïnteresseerd zijn in het gymnasium, maar graag wat meer informatie willen over wat het nou inhoudt om gymnasium te doen, heeft het Rijnlands het VENI VIDI VICI-programma samengesteld. De workshops lopen van november t/m december 2025.

Zit je in Wassenaar of Voorschoten op school, dan verloopt de aanmelding via je meester of juf van de basisschool. Wanneer je in een andere plaats op school zit, kun je het onderstaande formulier invullen. Wel belangrijk om te weten dat de workshops onder schooltijd plaats zullen vinden.

Classics Week brugklassen Gymnasium TTO

Wat houdt het programma in?

Het programma bestaat uit een aantal middagen, bedoeld om je een indruk te geven van ons gymnasium.

Je maakt kennis met onze gymnasiumleerlingen en volgt verschillende workshops, die je een inkijkje geven in het gymnasiumprogramma.

Op het Rijnlands maakt het gymnasium onderdeel uit van het TweeTalig Onderwijs (TTO), wij noemen dit ook wel het gymnasium van NU!

Tijdens de Veni -Vidi -Vici-middagen maak je niet alleen kennis met het vak Latijn, maar je krijgt ook een indruk van hoe het is om tweetalig onderwijs te doen. Verder zal er ook aandacht zijn voor de creatieve kant van het vak!