School

Het Rijnlands Lyceum Wassenaar is een middelbare school voor HAVO, VWO, GYMNASIUM en Tweetalig Onderwijs (TTO)
Bij de oprichting heeft het Rijnlands Lyceum het schoolmotto ‘Vrij, niet stuurloos’ meegekregen. Vrij in de betekenis van vrij denken, van open staan voor de mening van een ander en van niet bevooroordeeld zijn. Vrij denken ook in de zin van ontdekken, van nieuwsgierig zijn naar het onbekende en van het zoeken naar nieuwe kennis. Dat betekent leerlingen enthousiast maken om te leren. In een goede en gezellige sfeer waarin je als leerling op goede sturing van je docenten en ouders kan rekenen.

Het RLW is gehuisvest in een mooi schoolgebouw aan de Backershagenlaan in Wassenaar. Door het vele glas is het gebouw licht en transparant. Dat past bij het open karakter van de school. De grondslag van het Rijnlands is bijzonder neutraal: alle levensbeschouwingen worden gelijk gerespecteerd.

Het Rijnlands Lyceum Wassenaar maakt deel uit van de Stichting Het Rijnlands Lyceum. Deze scholengroep bestaat uit zes scholen: Rijnlands Lyceum Wassenaar, Rijnlands Lyceum Oegstgeest, Rijnlands Lyceum Sassenheim, International School of The Hague, European School The Hague Rijnlands Lyceum en de Eerste Nederlandse Montessorischool.