Je gymspullen kwijt of beginnen ze te knellen, dan kun je online nieuwe bestellen!

27 september 2021

Al jaren maken we tijdens de gymlessen bij ons op school gebruik van ons mooie gymtenue. Het dragen van zo’n tenue heeft meerdere voordelen. Eén van de voordelen is dat we zeker weten dat jullie kleding dragen die lekker zit bij het sporten. Een ander voordeel is dat iedereen hetzelfde aanheeft en je niet hoeft na te denken wat je aan moet trekken. Nog een voordeel is dat we ons tenue ook bij schooltoernooien kunnen gebruiken. Bovendien ziet het er altijd strak uit, wanneer tijdens de gymles het hele veld vol staat met leerlingen in hun mooie blauwe tenue. Wanneer je langs het sportveld rijdt, zie je meteen dat het Rijnlands daar aan het sporten is!

Er is ook een nadeel aan het hebben van hetzelfde tenue. De tenues worden namelijk in de kleedkamers nog wel eens verwisseld. Zo kan het dat een leerling de volgende les ineens een veel kleiner of groter shirt, broekje of rokje in zijn of haar gymtas heeft. Ook wordt een tenue nog wel eens vergeten in de kleedkamer. Aan het eind van de dag checken wij de kleedkamers en komen vaak nog een (gedeelte van een) tenue tegen. Wat wij daarom altijd adviseren is om je naam in je tenue te zetten met een watervaste stift. Doe dit zowel in je shirt als in je broekje/rokje. Zo weten wij van wie het kledingstuk is en is het makkelijker voor de rechtmatige eigenaar om het kledingstuk terug te vinden.

Tot afgelopen zomer konden jullie je tenue in de winkel kopen van LJ sport in Wassenaar. Nu weten jullie waarschijnlijk dat LJ sport weg is uit de Langstraat. Erg jammer want we hadden goed contact met ze en het was voor jullie makkelijk om daar je gymkleding te kopen. De dichtstbijzijnde LJ sport zit nu in Sassenheim. Dat is toch al gauw een half uur rijden met de auto. Daarom is er de mogelijkheid het tenue online te bestellen. Het kan dat je tenue te klein is of dat je deze kwijt bent geraakt. Dan kan je deze via de volgende link bestellen: Rijnlands Lyceum – schoolshop De kleding is dan binnen 3 dagen bij je thuis. Mocht je maat niet op voorraad zijn dan kan het iets langer duren.

Tot bij de gymlessen!

Met sportieve groet,