Decanaat

Wat kun je van de decaan verwachten?

Op het Rijnlands bereiden we je niet alleen voor op je diploma, maar ook op je toekomst daarna. De decaan op het Rijnlands is mevrouw Erbé, haar kantoor bevindt zich in de mediatheek, wekelijks is er spreekuur.
In de onderbouw begeleiden de mentoren de leerlingen bij hun profielkeuze met behulp van de methode Tumult. Daarnaast geeft de decaan de leerlingen tijdens de mentorlessen informatie over zaken als meeloopdagen en informatie-avonden. De decaan is altijd bereikbaar voor vragen over bijvoorbeeld profielkeuze in combinatie met studie- of beroepskeuze.
In de bovenbouw stimuleert de decaan de leerlingen om bijvoorbeeld de Leidse Voorlichtingsavonden te bezoeken en helpt ze leerlingen indien gewenst bij hun studiekeuze. Ook houdt de decaan de leerlingen en ouders op de hoogte van actuele zaken met betrekking tot vervolgopleidingen.
Tweejaarlijks wordt een CareerDay georganiseerd, waarbij oud-leerlingen naar school komen om hun studie-ervaringen te delen met leerlingen uit de bovenbouw.
Het Rijnlands heeft nauwe contacten met diverse universiteiten en kan leerlingen daardoor de mogelijkheid geven om deel te nemen aan programma’s als Pre-University en Pre-HBO.

Heb je behoefte aan een gesprek met de decaan, omdat je nog helemaal niet weet welk profiel je wilt kiezen of welke vervolgopleiding je wilt gaan doen na je eindexamen?

Kom langs op één van onderstaande spreekuren:

• Maandag het 2de en 3de uur;
  • Dinsdag het 3de, 4de en 5e uur;
  • Woensdag het 3de,4de en 5de uur.

Meer informatie over het decanaat vind je hier in de brochure. Voor specifieke vragen over het decanaat of als je op een ander moment een gesprek wilt, neem even contact met mij op: n.erbe@rijnlandslyceum-rlw.nl

Je ouders zijn natuurlijk ook altijd van harte welkom!!!!!!